top of page
  • תמונת הסופר/תReut Zigman

האור שבאומנות

מטרת השיעור: חשיבות האור בציור, הכרת מושגים בסיסיים בנושא האור באומנות.

נושא השיעור: מהו האור וכיצד הוא בא לידי ביטוי בציור. מקורותיו השונים של האור והשפעותיהם על אופי הציור.

זמן השיעור: 90 דקות.

חומרים : ליטופיין של כמה יצירות עדיפות לפיקאסו, אוסף תמונות הממחישות בברור את נושא האור על סוגיו השונים ודרכי הבעתו, שימושים שונים באור ע"י האומנים בציור. דפים ועפרונות.

מהלך השיעור: בתחילת השיעור המורה מציגה תערוכת יצירות כתמונות ממוספרות היא לא אומרת מה הנושא. על התלמידים להתחלק לקבוצות. לכל קבוצה יחולק דף עם שאלות מנחות (דף עבודה לתלמיד 1) לפעילות הראשונה ודף ריק לתשובות. (5 -10 דק').

בסוף העבודה הקבוצתית המורה עורכת סבב בין הקבוצות ומבקשת נציג של כל קבוצה שישתף את כל הכיתה בתוצאות העבודה המשותפת שלהם. (20-25 דק' ),

לאחר סבב הממצאים של החקירה הראשונית של היצירות, יוצג הנושא המשותף של כל היצירות ונושא השיעור – האור בציור.

שאלה לכיתה כולה – מי יודע מה ההגדרה של אור?

פעילות שנייה של השיעור:

לכל אחד יחולק דף עם שאלות מנחות (דף עבודה לתלמיד 2) לפעילות השנייה.

כל אחד מהתלמידים מתבקש לבחור יצירה אחת שמשכה אותו במיוחד.שוב, אפשר ואף רצוי לחזור אל הלוח, להתקרב אל היצירות התלויות ולהתבונן ביצירה מקרוב.

סבב שיתוף של התלמידים. כל מי שירצה ישתף את שאר התלמידים ביצירה שבר לחקור ובדברים שהוא מצא הקשורים באור באותה היצירה. (15 -20 דק')

סיכום השיעור: בעזרת התלמידים נעבור על כל הדברים שלמדנו בשיעור על אור בציור – מקורות האור, תפקידי האור בציור, סוגי האור השונים והאווירה שכל סוג של אור יוצרת בציור.


מוגש על ידי- שושי דיין ורעות זיגמן


18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מודל של מבנה - מדו מימד לתלת מימד

שם הפעילות: בניית מודל של מבנה שמות היוצרים: אסתר נאור ונחמה פלזנטל תיאור קצר: לאחר תכנון מבנה באוטוקד, נדרש מהתלמיד לבנות מודל. הדפסה במדפסת תלת מימד יכולה להוות כלי מצוין למודל. אלא שהמגבלה של זמן ל

יחידת לימוד -חדרי בריחה

מגישות: מלכי מועלם, בתיה, ואופרה נושא – מתמטיקה (אבל ניתן להתאים למקצעות נוספים) שכבת גיל – ח-ט רמת קושי - בינונית. משך הפעילות – 2 שיעורים מיומנויות נדרשות – ידע במשוואה ריבועית. זמן הדפסה (בין השיעו

יצירת תבליטים/פסלים של אלים יוונים

שמות היוצרים: זוהר חסין וסילביה שושני תיאור קצר: במסגרת שיעורי היסטוריה בכיתה ו לומדים התלמידים את תולדות יוון העתיקה ובתוכה את נושא האלים היוונים. · נושא: אלים ביוון העתיקה · שכבת גיל: ו · רמת קושי:

bottom of page